Lycka

Ja Junior har kommit till världen, tidigare än beräknat men ändå så stark.. Vägde 2620g & 46cm & hof. 32cm.
Nu väger han dock inte mer än ca 2300g men så stark.. Låg med syrgas å sån där, va det nu heter, kan inte stava till det men den hade han i ca 4 timmar sen blev han av med den.. Efter 3 dagar slapp han sonden så han äter på flaskan.. Kan inte amma denna gången tyvärr pga operationen.. :( Men jag pumpade ut det lilla jag hade så han fick den nyttiga mjlken i början.. Men flaska funkar fint. Är dock inte van vid det eftersom att jag alltid ammar till minst 2 månaders ålder.. Men men :) Efter 4 dagar fick vi åka hem på permission :) Imorgon ska vi tillbaka för en kontroll bara för att se om han klarar att vara hemma.. Vilket vi hoppas på för det verkar inte vara några problem. Kan dock få med sig en sollampa hem i värsta fall då han är lite gul.. Men inget farligt..

Syskonen är nöjda och glada.. :) Alice säger bara hela tiden " hålla bebis" Hehe.. Söta unge.. Dom andra är inte så jätte intresserade ;) Hehe.. Annars flyter det på.. Skönt att komma hem till familjen igen.. Har saknat dom jätte mycket.. Och dom hade nog saknat mig med.. :)

Själv förlossningen gick hyffsat bra.. Planerade ett snitt på torsdagen runt 11 tiden så jag trodde ju det.. Så jag väntade med att dusha å sånt, för BM var inne runt 7.15 och sa åter igen att det skulle bli OP runt 10-12 så Baste tog det lugnt å så, han skulle komma kl 8.. Kl 7.30 kommer dom in å säger du ska på OP NU!! Skynda dig å ring din man å gå duscha.. :O Jaha.. Fanny blev nervös så in i helvete, hade inte väntat mig det, jag behövde lixom lite tid på mig.. Väl uppe på OP så började jag må jätte dåligt.. Blev så nervös att jag bara skakade och grät som en galning.. Hjärtat försökte lugna mig men det blev bara värre och värre så jag fick lugnade medel, blev lite flinig ;) Hehe.. Dock när dom tagit ut honom och Baste gått för att se hur de gick så sjönk mitt blodtryck till under 65, brukar ligga runt 110 så jag mådde skit dåligt och höll på att svimma så jag fick blodtrykshöjande medicin som hjälpte efter ett litet tag.. Läkaren som tog Junior rusar in och slänger sig över mig å frågar vad jag fått för mediciner och i vilka doser för Junior höll på stryka med.. Kunde inte andas å dom gav han motgift mot all medicin jag fått och fick liv i honom.. Som tur var, sen var han bra igen.. TUR!! Åkte upp på uppvaket och låg i 2 timmar pga att jag mådde så dåligt.. Hjärtat kommer och säger att Junior mår bra.. Vilken lättnad.. Blir rullad in och får se min underbara son.. Vilken lycka <3
Ett jätte stort tack till min älskade man som fanns vid min sida hela tiden och stöttade mig under hela min sjukhusvistelse.. Han fick mig att stå ut.. Han hälpte mig med allt.. Älskar dig över allt annat..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback