Hemskt..

I tisdags var jag på vårdcentralen med Saga för hon hade blivit dålig i helgen hos sin pappa men så vänta jag en dag för ja ville se om de blev bättre men icke.. Blev värre.. Tisdag morgon iallafall så gick vi till vc och där sa dom att hon hade halsfluss och öroninflamation å dom skrev ut penicilin.. 2 timmar efter besöket så skulle jag titta till Saga när hon sov i min säng.. Kommer in å ser att hon knappt kan andas osv. Ringer 1177 som kopplar mig till 112 och skickar en ambulans.. I ambulansen konstateras en extremt hög puls och syresätter sig dåligt.. Fick syre och sånt.. Kommer in på barnaktuen i helsingborg och där konstateras dubbelsidag lunginflamation och INGET av det som läkaren på vc sagt.. Hon läggs in på barnavdelningen.. Hon mår så dåligt att hon inte kan vara vaken.. Sovit i nästan 4 dygn. Hon fick dropp och syrgas dygnet runt under tiden hon var på sjukhuset. Vi fick åka hem igår eftersom att hon klarade sig bra utan syrgasen. Dock behöver hon droppet men måste försöka få i henne vanlig mat.. Men de går inte så bra.. Men hon är på bättringsväg iallafall.. Tur det.. Men hon kommer att vara hemma ett litet tag.. Så nu släpper jag inte synen ifrån henne.. Hon sov i vår säng inatt, eller hon somnade där sen flytta jag över henne till soffan.. Får inte plats i våran med 3 pers.. :S Men under nattens å ropade hon så ja la mig hos henne.. Mammas älskade hjärta hostar sönder sina lungor.. :( Men jag har iallafall anmält läkaren på vc för dom äventyrade Sagas liv.. Folk dör av lunginflamation.. Tänk om ja inte ringt ambulansen.. Fy.. Jävla svin är han. Funderar på att gå till tidningen oxå.. Va tycker ni?? 

Samma dag som vi åkte in kom hennes pappa och farfar ner och hälsade på.. Så ja kunde gå ut å ta lite luft å så.. Sjukhusluften är ingen höjdare asså.. å så ska man jobba där sen.. Hmm.. haha.. Pappa hade med sig lite godis till henne och farfar hade köpt en bok. Dagen efter kom hennes mormor och moster Eve ner och hälsade på.. Hon fick en dockängel av sin mormor som hon ska hänga ovanför sin säng för den ska vaka över henne säger hon.. :) Å av Eve fick hon en jätte mjuk å fin nalleängel.. Hon släpper inte taget av dessa nallar.. Å av mig fick hon välja en barbie docka.. Sen kom de packet på posten till Saga från moster Fia å där va de glitter pennors å sånt.. :) Å av sin styvpappa Sebastian fick hon en film.

Men detta va en hemsk upplevelse.. Att se sitt barn vara nästintill medvetslös och inte kunna vara vaken eller stretar emot när dom sätter nål i handen osv.. usvh.. Å varje dag säger hon.. - Mamma jag orkar inte mer.
Fy, va fan säger man då?! Usch.. Å se henne så ledsen och rädd hela tiden.. Till och med moster Eve grät när läkarna skulle ta massa prover på henne.. :(
Ja detta va fruktansvärt.. Men hon är på bättringsväg.. Vill tacka alla på barnavdelningen i helsingborg för all hjälp.

Kommentarer
Postat av: moa

ANMÄL OCH GÅ TILL TIDNINGEN. tveka inte en sekund.

kram

2011-03-25 @ 15:31:46
Postat av: Lisa

Klart du ska anmäla! Speciellt om han konstaterade halsfluss utan att ta halsprov.

Lunginflammation har ökat otroligt i vinter, så han borde verkligen ha röntgat hennes lungor....om han nu inte kunde lyssna sig till det.

Inkompetent doktor!

2011-03-25 @ 16:04:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback