Tack..

Först vill ja tacka för alla nya läsare, gu va roligt :D Dock så stör sig folk på min blogg men orka bry sig om de.. Min blogg mina ord ;) ( Eller Bastes blogg på sätt å vis oxå så klart eftersom att det är våran vardag)

Idag har jag vart hos läkaren med Alice IGEN.. Magen som ska kollas upp.. Troligtvis är hon bara mjölkprotein allergiker som troligtvis kommer att växa bort till hon är runt året.. De brukar oftaste göra de sa läkaren å tills dess skulle hon ju äta nutamigen eller va fan de heter men den hatar hon så nu fick hon en annan som innehåller laktos oxå så den blir sötare.. För troligtvis så tål hon de.. Men när hon är runt 5 månader så ska jag till en dietist med henne för att få råd å tips på vad hon ska äta å dricka osv tills hon klarar av mjölkprotein, och så sa dom till mig att ja skulle börja lite smått med majsgröt.. Får se om ja ger mig på de eller väntar lite till.. Men annars gick de bra hos läkaren ända tills jag skulle gå.. Jag gick ut genom ytterdörren och ser att Alice spärrar upp ögonen och blir rädd å försöker svälja men det går inte så hon får panik och blir helt blå.. Jag springer in till läkaren igen och skriker att mitt barn inte kan andas.. De kommer ca 3 läkare och flera sköterskor och tar henne ifrån mig och springer iväg.. Efter ca 30 min får jag tillbaka henne och då hade hon "kommit tillbaka" igen.. Hennes syresättning va bara på 70%, hon hade fått slem i halsen som hon spydde upp medans dom hjälpte henne och vi fick åka hem när syresättningen gått upp igen.. Och hon slutade andas flera gånger under tiden vi va inne hos läkaren från början..( hon spyr ju så mycket att hon sätter de i halsen) Så ja blir hyper nervös hela tiden.. Så jag har full koll så fort hon gör minsta ljud.. Vill ju inte förlora min lilla tös..

Efter de så körde vi upp till falkenberg och hämtade vår lille gosse.. Han har ju vart hos min syster ett par dagar.. Snällt att dom vill ge mig lite avlastning faktiskt.. :) Han blev först inte alls glad över att vi kom för han ville stanna men sen så.. :) Sötgöte.. Men vi fick köra ganska så omgående för de är snöstorm här nere å 1 m snö typ så vi ville inte köra i mörker å sånt.. Vi kommer varken in eller ut med bilen här hemma så älskling fick springa ut å skotta så vi kunde få in bilen.. Den fick stå på gatan.. Haha.. Dom gör ju såna jävla vallar utanför.. Fattar inte va fan dom tänker med igentligen.. Men de roliga va, jag va tvungen att köra till affären och backar ut, så hade ja rutan nere för att se va fan ja backa nånstans.. Så ser ja inte längst bak så hör ja en snubbe på cykel som skriker FAN!! Haha.. Å då hade ja skvätt snö på han när ja försökte backa.. Satt ju fast i snön.. ahhahahah..

Nej nu ska vi se på film.. Imon blir det dagis för lillsnutte och på kvällen blir de Body Pump med Minette.. :)


Kommentarer
Postat av: En tjock katt i en smal värld

Vad obehagligt det där med andningen! :O Jag skulle också vara på helspänn, fyy!

2010-02-04 @ 22:46:13
URL: http://tjockkatt.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback