Hemsk dag..

Igår va en hemsk dag.. Jag orkade verkligen inte med saker å ting igår.. Dagen började med att barnen vakna rätt tidigt å när Saga vaknar tidigt så är hon en riktig skit unge.. Hon blir helt galen.. Bara skriker å gnäller för allt.. Men iallafall så skulle vi åka till bm men hade tagit fel på tiden så ja kom väldigt mycket förtidigt så ja fick gå en sväng i hörby först.. Sen kom vi in på vårdcentralen så då började Ellioth gnälla å sen gnällde han hela tiden. Och jag blev super stressad å visste inte va ja skulle ta mig till.. Så besöket hos henne blev bara kaos.. Kunde knappt prata med henne alls.. Barnen va svin jobbiga så ja vill inte ha med dom dit fler gånger, inte själv iallafall.. :( Vi lyssnade på bebis och de lät inte så bra eftersom att ja va super stressad så hjärtljuden låg på 170 men efter ett tag gick de ner till 150 så hon nöjde sig med de.. Annars va allt bra.. Vägde 61,8 nu.. Så jag har inte gått upp så mycket.. 56-57 vägde jag innan jag blev gravid.. Så jag är as nöjd å hoppas på att de håller sig så här.. :D
Och sen så åkte vi för att lämna tillbaka svärmors bil som ja lånat så va Baste där å väntade.. Men Saga fortsatte att v a jobbig, Ellioth sov i bilen.. Jag va skit trött när jag kom dit så svärmor sa till Saga att hon va tvungen att va snäll mot mig när vi va hos doktorn å då fick Saga frispel å gallskrek.. Så Malin muta med godis :P Hahaha.. Sen åkte vi hem la Ellioth igen för han va skit trött, laga mat å sen satte vi oss i soffan en stund sen vid 7 va de dags för Ellioth att sova, han somnade direkt å Saga gick in å kolla på film halv 8 å somnade.. Åååå så skönt ja tyckte de va när dom hade somnat.. haha.. Orkade verkligen inte med saker igår.. Jag va på tok för trött för de.. Så de blev glass å mys med älsklingen.. :)

Idag blir de lugnt.. Baste jobbar å ja har ingen bil så de blir till att sitta hemma.. Ska snart ta tag i disken å sätta in den i maskinen å sätta på tvättmaskinen... Kanske dammsuga lite?! :D

Och idag fyller äver Vivi 26 år.. Det är Bastes syster som dog i tsunamin.. Synd att jag aldrig fick lära känna hans 3 syskon har hört så mycket fint om dom.. :) Men jag har iallafall vart å hälsat på dom på kyrkogården.. Och vi ska naturligtvis dit idag och lägga lite blommor till henne.. Så ett stort grattis till VIvi som skulle ha fyllt 26 år idag!

Nej dags för frukost..



Kommentarer
Postat av: Emma

Slit inte ut dig nu Fanny. Usch vad hemskt dog alla hans syskon i tsunamin? Kram

2009-07-21 @ 13:26:48
Postat av: Jag

Heheh de är inte så lätt att inte slita ut sig ;)

Nej de va 3 som dog.. Vivi, Filip och Emma.. Julia som är minst va inte med då.. Så han har henne kvar och svärmor klarade sig oxå..

2009-07-21 @ 13:36:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback