Jul..

Snart är julen över, så skönt.. :) Orka med all stress å sånt.. Imon är sista julfirandet, då kommer svärmor med familj hit och öppnar lite klappar.. Mysigt.. Barnen har sjukt mycket julklappar att öppna.. Hehe..

Blev en hel del julklappar hos mormor :) Dock va de så mycket så ja orkar inte ens skriva allt.. Vi hade bara med oss en var till barnen när vi åkte upp till falkenberg för dom skulle få så mycket där uppe.. De va poppis.. Men Anton va sjukt rädd för tomten.. Bara skrek så fort han närmade sig.. Han vågade inte ens gå förbi :O Trodde han skulle va den som va minst rädd men icke.. Ellioth va oxå rädd tills han fick en julklapp.. Haha.. Men vägrade sitta i knät.. De va bara Memphis som vågade de, men han är ju bara 6 månader så han vet inte bättre.. Hehehe..

Jag och älskling fick däremot en kaffebryggare (behövdes då vi inte hade någon ;) Hehe.. ) sen fick hjärtat 2 t-shirtar och jag fick en berlock till mitt arband och en till bricka till mitt halsband så nu har ja alla barnens namn där i :) Och så fick ja en valrfi tröja på gina av min syster.. De va tydligen snöstorm när dom skulle åka å köpa dom sista julklapparna så ja fick ett kort istället.. :D Hahaha.. Och jag fick ett nintendo wii av mitt hjärta :) Och han fick någon dvd eller va fasen det är med hdd å sånt.. :P Efter öppning fick barnen lägga sig, eller iallafall Ellioth och Anton som va sjukt trötta.. Anton bara skrek så fort man tittade på han, samma med Ellioth typ.. Sen körde jag hem min syster och hennes man och passade på att åka bort till pappa och prata lite.. Han bjöd mig på en öl oxå, gött... :) Sen kom älskling och hämtade mig så åkte vi en liten sväng.. Sen hem igen och kollade på tv..
Idag har vi vart på kyrkogården och lagt blommor på min mans syskons grav.. Det är 5 årsen idag som dom dog i tsunamin.. :( Usch så hemskt.. :( Jag som inte kände dom klarar knappt av att gå dit.. Tycker det är så fruktansvärt jobbigt men jag gör det för min man såklart.. Han behöver mitt stöd.. När Alice blir större så får jag ta med henne dit så hon kan se hur hennes fastarar och farbror ser ut :) <3

Sen efter det så åkte vi till biltema å lite sånt.. Kollade mest runt lite.. Skulle åkte å kollat på lite kläder till mig men de är så sjukt mycket folk nu i dagarna så man orkar ju inte.. På center syd va de så mycket folk att dom hade parkerat ut med kanterna å sånt.. :O Herregud.. Snacka om galna människor..

Just nu sitter barnen och äter sitt lördagsgodis och jag håller på med tvätten igentligen men Baste gick ner i källaren nu å skulle fixa med datornerna så ja fick gå upp till barnen.. Ellioth tror att Alice är större än va hon är och hger henne leksaker å sånt.. Innan stoppade han en sked i munnen på henne.. Haha.. Stackars barn.. :P

Nej nu ska jag mata henne..

Älskar min familj!!


Kommentarer
Postat av: michelle

följer din blogg varje dag intressant.. å se hur du som har 3 barn klarar vardan.



föresten du måste juh lägga in en bild på alice där uppe vid dom andra barnen.

2009-12-26 @ 23:31:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback